Quadro 4 750XGL vs FireGL 8800

Quadro 4 750XGL vs FireGL 8800

Quello delle schede video professionali per applicazioni Open GL è uno dei tanti terreni di scontro tra nVidia e ATI. Confrontate caratteristiche costruttive e prestazioni delle schede PNY Quadro 4 750XGL e ATI FireGL 8800, interessanti proposte con costo entro 1.000€

di Paolo Corsini pubblicato il nel canale Server e Workstation
NVIDIAATIQuadro
 

Viewperf 7

3ds max (3dsmax-01)

3dsmax09_sm.jpg (8616 byte)

Il viewset 3dsmax-01 permette di valutare al meglio le prestazioni velocistiche ottenibili nell'uso medio del pacchetto 3D Studio Max:

The models for this viewset came from the SPECapc 3ds max 3.1 benchmark. Each model was measured with two different lighting models to reflect a range of potential 3ds max users. The high-complexity model uses five to seven positional lights as defined by the SPECapc benchmark and reflects how a high-end user would work with 3ds max. The medium-complexity lighting models uses two positional lights, a more common lighting environment.

Informazioni dettagliate sono disponibili a questo indirizzo.

viewperf_7_1.gif (2996 byte)

Netto margine di vantaggio per la scheda PNY rispetto al modello ATI FireGL 8800; interessante segnalare come anche la scheda nVidia GeForce 4 Ti4600 superi, di misura, la scheda ATI, segno che è probabilmente la capacità di elaborazione geometrica della GPU nVidia a risultare determinante per ottenere elevate prestazioni.

Unigraphics (ugs-01)

ugs03_sm.jpg (25900 byte)

Il viewset ugs-01 è basato sul software Unigraphics V17:

The engine model used was taken from the SPECapc for Unigraphics application benchmark. Three rendering modes are measured -- shaded, shaded with transparency, and wireframe. The wireframe workloads are measured both in normal and antialised mode. All tests are repeated twice, once rotating in the center of the screen and then moving about the frame to measure clipping performance.

The viewset is based on a trace of the running application and includes all the state changes found during normal Unigraphics operation. As with the application, OpenGL display lists are used to transfer data to the graphics subsystem. Thousands of display lists of varying sizes go into generating each frame of the model.

Informazioni dettagliate sono disponibili a questo indirizzo.

viewperf_7_6.gif (2972 byte)

Con il viewset ugs-01 emergono chiaramente i vantaggi di soluzioni specifiche per grafica Open GL: la scheda GeForce 4 Ti4600 è nettamente distanziata rispetto alle due soluzioni professionali. Buone prestazioni della scheda PNY, che riesce a distanziare nettamente la scheda ATI.

 
^